Money for nothing.

Lördag. Skulle kollat på syrrans  match mot årsta, hon gjorde visst en grym match (i målet), men självklart försover man sig.. Fick däremot en skön sovmorgon som var väl behövd. Senare kl 16.30 var det dags för jobb, catering med Cajsa's kök. Trodde vi skulle på bröllop men det slutade med att vi hamnade på NovaPark i knivsta för en personalfest. 70 personer, och buffé, trodde att det skulle bli en lugn kväll. Jag menar, servera dricka och plocka tallrikar de är ju lättförtjänta pengar. Innan maten hade de fördrinkar vid spa:et, (riktigt klaschigt!) som visade sig bli lite för mkt för många. Kvällen flöt på, schysst liveband som körde allt från blues till rock, utsmyckningen och dekorationerna blev man ganska impad av. Inte minst maten, alltid lika gott : )
Klockan närmade sig tolv, kände mig ändå rätt nöjd att snart få åka hem. Men så hade vi samling i köket, och disskutera hur det gick och hur länge man hade tänkt vilja vara kvar. Kände att någon extra timme det vore ju bara bra för plånboken, och så blev det. (Hade ingen aning om då hur sent det skulle bli...) Jag och Thomas blev kvar, plocka lite glas här och där, först när discjockeyn kom som man förstod att det kommer bli senare än 2.. Det var bara att tänka; pengar, pengar, pengar.. Tjänar ganska bra på sånt där ströjobb. Åkte därifrån vid halv 4 på morgonen, sopade och ställde tillbaks en massa bord och stolar, vilket tog en jävla tid.. Men som sagt, pengar =)

"Att ha tillräckligt är lycka, att ha mer än tillräckligt är olyckligt. Det gäller för allting, men särskilt om pengar."
Jag vet att pengar inte kan göra en lycklig, det vet alla. Men det gör livet så mycket enklare, att veta att man har pengar i fickan. Att känna att du slipper sukta efter den där fina tröjan, slipper snåla och försöka planera hur mycket man kan göra av med.. Bara ett extra jobb eller två kan göra sån stor skillnad, även om man ibland plågas igenom vissa dagar så är den ju ändå ganska schysst i slutändan på löningsdagen : )
Tack Cajsa's kök och Trattoria Commedia, you make my month!

Kommentarer
Vad heter du? Guppy

Jobba på du, du måste ju få känna att du lever ;D

2007-12-17 @ 23:07:55
Vad heter du? Guppy

Haha nej jag kallar mig de bara för skojs skull ju! Kan loovaaaaaaaaaaaaaa att det du tror jag gjort nån gång den senaste tiden icke stämmer !:D

2007-12-18 @ 17:21:11

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback