Second to minute to hour to life, time always seems to fly.

Nu
är det verkligen på tiden att skärpa till sig, har varit dåligt med skrivande på senaste tiden. Mest på grund av att skolan har tagit upp mycket tid, prov som har gått käpprättåthelvete. Först filosofi som ingen verkar fatta någonting av, och dagen efter ett matteprov som var svårare än förväntat. Jag hoppas starkt på att jag klarar mig igenom godkänd.

Projektetarbetes tiden börjar också dra sig mot sitt slut, nästa vecka ska allt vara klart - idag började jag skriva. Tar längre tid än vad jag trodde, men nu när jag kommit igång känns det ganska bra.  Med tanke på att jag har all fakta och material. Det enda som är det stora problemet är mitt skrivande, eller ja, jag kan bara inte få ihop en bra text! Det är annorlunda när man sitter här och skriver, då känns det bara skitsamma, men när det gäller betyg och man ska hitta den där röda tråden, nej det funkar bara inte..! Förhoppningsvis blir det någelunda bra : )

Nu senaste månaden då det har varit som mest fullbokat har också varit den bästa! Om jag skulle börja skriva ner allt skulle ni säkert tröttna och klicka över till facebook eller där ni brukar hålla tid. Så listar upp det lite snabbt istället, sparar både tid för dig och mig!

     1. Träningarna, middagarna och tiden med Chicago tjejerna
     2. Partykvällarna med Sandra & Charlotte
     3. Min nya införskaffade studentklänning (korall/laxrosa)
     4. Våra studentmössor har kommit!
     5. Sponsormatchen mot Swedbank
     6. Välgörenhetsmatchen och middagen, Patrik Allstars vs Almtuna Dam

Tänkte dra lite snabbt om välgörenhetsmatchen vi spelade i helgen, 5/4. Patrik Allstars är alltså Almtunas "gamla" -82or. När de var i 15-års åldern (rätta mig om jag har fel..!) förlorade de en målvakt som gick bort i leukemi. Så det blev helt enkelt en uppvisningsmatch för att hedra honom, Patrik.  Med cirkus 450 på läktaren och 20:- eller valfritt belopp i inträde, slutade det runt 18 laxar! Och då är inte alla sponsorer inräknade, så de blir nog en del. Allt går oavkortat till blodcancerfonden också : )
Med allt jobb som alla verkar ha lagt ner på det, tackar alla som har varit med runt omkring det här, tack tack tack! Med tanke på att pappa har en obotlig blodcancer, i och för sig är den inte aktiv just nu men, det är bara hoppas att de får lite nytta av de här pengarna och kanske kan hitta någon ny medicin... : )

Så, det här har tagit mig en halvtimme att skriva (seg man är!). Har bokat tvätttid idag, har nästan inga rena kläder kvar så det är på tiden. Och nu är det dags att fortsätta skriva på projketet, blöö. Bild kommer senare på studentklänningen och mössan : )

Peace.


image110

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback