Backstage.

Utbildning idag i Västerås. Åkte med mamma, pappa och Kaj, vi är IBO's (Independent Business Owner) alla fyra. Jag har alltså ett eget företag, det ni, det visste nog inte alla av er. Har dock inte kommit igång med det, men det ska det bli ändrig på!  Finns så otroligt mycket bra produkter i Amway, allt från köksrengöring till hud- och hårvård. Jag som ung tjej dras ju självklart till smink och hårprodukterna, E. Funkhouser som är en känd make up artist har kollektioner med mycket färg och pigment, för den som vågar bära upp det. Har själv en massa bra produkter från hans serie och imorgon ska det beställas mer för runt 1000-lappen. Så bra är grejerna! Och till ett vettigt pris. För er som är nyfikna, säg till så ska ni få se lite häften om det. Tänkte ha ett sminkparty om ett par veckor där ni är välkomna.

Första gången jag verkligen fastnade för de här grejerna var kulturnatten -06. Var på utbildning i Västerås då med, och jag fick vara den som satt på scen och fick en make over av Cecilia Lidén. Femfaldig svensk mästarinna i make up, tänk att få bli det! Även en schysst frisyr fick man av en känd dansk frisör också. Det var då jag fick reda på att hon äger och undervisar i art of make up school. En utbildning på sex månader går på runt 97 laxar, och då är man helt klar och utbildad för backstage för filmer, reklam, modevisningar, you name it. Det är där magin händer bakom scenen, tänk att få jobba med kända artister eller modeller. Wow, det vill jag göra.
Ända sen jag var liten har jag älskat att måla och leka med färger, jag visste hur de skulle kombineras för att matcha, det var bara fantasin som kunde sätta stopp. Det här är någonting jag vet jag skulle älska att hålla på med. Även om polis är mitt drömyrke så känns det som att jag skulle kunna göra bättre ifrån mig som make up artist, där kan jag nog bli något bra....

Ska nog byta projektarbete från det jag håller på med nu, vad Svenska Kyrkan egentligen gör, till det här med make up, och lite kosttillskott osv som finns i amway. Slutprodukten kommer bli en liten fashion show med make up och kläder. Ska nog fixa till något bra : )

Wish me luck!

     
    

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback