Confirmation camp.

Helt galet bäst! Japp, är hemkommen från konfalägret, saknar allt redan. Men så går det när man har en hel bunt sköna konfirmander, galna ledare och ett schysst ställe att bo på. Låg precis bredvid Hjälmaren, så vid matdags så hade man inte en så dålig utsikt inte.
Man får chansen att lära känna dem alla, innan har man lite förutfattade meningar om varje konfirmand, men kan då säga att de flesta visar sig vara en riktig pärla. De verkade också vara nöjda med lägret, kul att känna att man har lyckats någelunda i alla fall : )

Fredagen samlades vi 15.30 i Bälinge där bussen plockade upp oss. Vid 18 tiden var vi framme och middagen serverad, tacos! Vilket gjorde många mätta och belåtna. Efter det följde en massa, massa, massa lekar i 1½ timme. Kanske lite för lång tid, men kul var det! Timmarna bara flög iväg och det var dags för att hoppa i säng. Vi assistenter var kvar i samlingssalen och planerade lite inför "Talang 2008 på Hjälmargården" och försökte plugga. Men det gick som det gick det.. Kom i säng vid 2 tiden, så det blev ändå sex timmars sömn.

7.45 ringde väckarklockan, upp och duscha direkt. Frukost och morgonbön som jag, Linnea och Gustav hade hand om. Förmiddagen fortsatte med rollspel, meditation och ännu mer rollspel om skärtorsdagen och långfredan. Lunch, tipspromenad, fritid. På kvällen skulle vi ha en påskgudstjänst, så konfirmanderna fick dela in sig i grupper där de fick göra olika saker inför mässan. Musik-, drama- och bönegrupper var några av dem, själv var jag och Hanna ansvariga för dansgruppen.

Innan mässan hade vi en korsvandrig, "småbarnen" hade bindlar för ögonen och blev ledda av oss ledare, de fick vara med om några scener från långfredagen. Det slutade med att de hamnade i kapellet i väntan på att resten skulle ramla in så mässan kunde sätta igång. Våran lilla dans blev lyckat, gick bättre än på genrepet. Roligt att få se alla andra köra sina grejer också. Grejtans jobbat! : )

Sen var det dags för "Talang 2008 på Hjälmargården", med totalt 12 bidrag, tog alla sina platser i stora salen. Peter, Erik, Emma och Henke var några konfirmander som tappert ställde upp! En stor eloge på er! Det blev en massa skratt med skämt, spice girls, pianospelande, günter och afrikansk myrsloksdans. Jag och Linnea märkte att under våran güntershow med Gustav i backslick och pilotbrillor var det en väldans massa mobiler uppe som filmade och tog kort. Lägger upp bilder såfort jag får tag på dem, så förstår ni nog varför! x)
Gillade vårat extranummer som jag och Linnea körde som Timon & Pumba. Allt för high runkers och alla andra som kallar mig Pumba! : )

Spexet slutade bra, alla var nöjda och de flesta hade ett leende på läpparna. Det började bli kväller och folk drog sig ut och till rummen. Men nå sova blev det inte, som natten innan var det full rulle, folk springandes mellan alla rum. Vid 1 så skulle jag ut och se till satt de var tysta, det slutade med att jag och Linnea hamnade i en av tjejernas rum. Adde och Niklas höll oss sällskap senare. Jag kom inte i säng förens halv 5, och det kan jag säga att det kändes idag. Sliten och trött när man vaknade imorse, men det var det värt. Skulle inte göra så mycket idag, bara jobba med redovisningarna.

Summan; ett kort läger men hann ändå med en hel del. Konfirmanderna var nöjda och alla kom ett steg närmare varandra. Hela helgen får 4 kors av 5 : )

Bilder kommer senare!  Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ; )

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback